top of page
Buscar

Mural: "Peace and Harmony in the World"

  • Foto del escritor: Inter
    Inter
  • 4 jun 2018
  • 2 Min. de lectura

Arts are an important part of our students elementary IB program. Students participate in a creative learning process, exploring and experiencing through a cycle of actions and reflections.

Mural "Peace and Harmony in the World"

The purpose of this project was to create a school mural as means of communication that would convey a message of peace, harmony, and love, both in the care of the planet and in our interpersonal relationships.

The key concepts worked on were: Change, Responsibility and being able to be Reflective, while the related concepts were: Balance, Conservation and Tolerance.

Kinder 1 to 6th grade participated in its creation. The students proposed some elements to be included in the mural according to their grade, level, and the central idea matching to its transdisciplinary theme: "How we share the planet”.

The project lasted for four months. During this time students worked in groups of three to six children, depending on their age, they had to go to the playground and painted with the guidance and supervision from the Visual Art teachers. When the mural was finished students observed it and were invited to reflect on the expression of ideas and emotions through pictorial art, to recognize the esthetical value.

The project provided opportunities to develop the following skills:

  • Self-control skills: teamwork skills and fine motor coordination.

  • Communication skills: Oral expression and communication through visual language.

  • Research skills: Propose and sketch elements to include in the mural.

- Ayari González Torres, Visual Arts teacher from Kinder 1 to 4 of Primary; Jennifer Rosado, 5th and 6th grade Visual Arts teacher. With the collaboration of Alejandra Gámez Rivas, Educational Assistant.



En el programa de la Escuela Primaria (PEP) del IB, las artes son una parte fundamental en el desarrollo de nuestros alumnos.  Ellos participan en procesos creativos a través de los cuales exploran y experimentan mediante un ciclo de acción y reflexión. 


Mural “Paz y armonía en el mundo”

El propósito de este proyecto fue crear un mural escolar como medio de comunicación que trasmitiera un mensaje de paz, armonía y amor, tanto en el cuidado del planeta como en nuestras relaciones interpersonales.  


Los conceptos claves trabajados fueron: Cambio, Responsabilidad y Reflexión mientras que los conceptos relacionados fueron: Equilibrio, Conservación y Tolerancia. 


En su elaboración participaron los alumnos desde Kinder 1 hasta 6to de Primaria.  Los alumnos propusieron algún elemento para ser incluido en el mural de acuerdo a la idea central correspondiente al tema transdisciplinario, “Cómo compartimos el planeta”, según su grado escolar. 


Los alumnos bajaban al patio en grupos de 3 a 6 niños dependiendo de la edad y pintaban con la guía y supervisión de las maestras de Artes Visuales, el proyecto duró cuatro meses. 

Al concluir el mural, los alumnos lo observaron y se les invitó a reflexionar acerca de la expresión de las ideas y las emociones a través del arte pictórico y a que reconocieran el valor estético.  


El proyecto brindó oportunidades para desarrollar las siguientes habilidades:

  • Habilidades de autocontrol: Habilidades de trabajo en equipo y coordinación motora fina. 

  • Habilidades de comunicación: Expresión oral y comunicación a través del lenguaje visual. 

  • Habilidades de investigación: Proponer y bocetar elementos para incluir en el mural. 

- Ayari González Torres, maestra de Artes Visuales de Kinder 1 a 4to de Primaria; Jennifer Rosado, maestra de Artes Visuales de 5to y 6to de Primaria, con la colaboración de Alejandra Gámez Rivas, Asistente Educativa. 

 
 
 

Comments


bottom of page